Elke week maak ik interessante dingen mee: een geniale (of minder geniale) opmerking, boeiende interacties met studenten, leuke situaties, noem maar op. In ‘Kort maar prachtig’ vertel ik deze korte maar prachtige verhalen. Je vindt ze overigens ook op Instagram (@zegmaarwes).
De studenten draaien een opfriscursus in elkaar over online marketing en communicatie. In presentaties gaan zie die dan aan elkaar geven.
Er wordt druk gegoogled naar allerlei termen: conversieoptimalisatie, Google Analytics, customer journey, search engine optimization/SEO en search engine advertising/SEA.
Patrick kijkt gniffelend naar zijn scherm. “Ja, dat werkt niet zo, nee.”
M’n collega kijkt ‘m vragend aan. “Wat bedoel je?”, vraagt ze.
“Wij hebben als onderwerp search engine advertising. Dus ik google gewoon op “SEA”. Maar dat werkt niet echt.”
Ik snap er niks van en mijn collega duidelijk ook niet.
Patrick googlet nogmaals op de term “SEA” en draait z’n scherm naar ons.
Het kwartje valt. Geniaal. En nee, dat werkt inderdaad niet zo.